英語のクラスでfield trip(校外学習)にECO-Center (リサイクル場) にいってきた。
宿題で、フィールドトリップ見学のお礼の手紙を英語で書いて、先生に添削してもらった。
戻ってきた紙には、PとかI/GとかWCとか色々文字が書き込まれてた。
これは、エラーシンボル (Error Symbol)っていうんだって。
添削するときに、どの種類の間違いかをメモしてくれてる。
※ ○はよく出来ましたの意味じゃなくて、
ここが間違ってるよーとか、変だよーの意味。
日本と逆だから、いつも混乱する。
エラーシンボルのおかげで自分の頭で考えながら修正できて、これはすごく便利な記号だと思った。
教わった記号をプリントなくす前にまとめておく。
エラーシンボル (Error Symbol) 18個
P :
A punctuation problem - missing period or comma etc., or a problem with capitalization
句読点の問題
-ピリオド( . ) が抜けてたり、コンマ( , )が抜けてたり。
もしくは、大文字のしようが抜けてる
SPL :
Spelling error
スペルミス
W :
A word is missing
言葉が抜けてる
V :
A verb is missing
動詞が抜けてる
WC :
You chose the wrong word and need to find something more suitable
あなたの選んだ言葉(単語)が間違っていて、もっと適正な言葉を探す必要がある。
WF :
A problem with word from. You chose the right word but the wrong form of it. (e.g. "patient" instead of "patience")
語形の誤りがある。
あなたの選んだ言葉は正しいけれど、その語形が違います。
( 例えば、"patience"(忍耐/名詞) の代わりに "patient"(忍耐強い/形容詞)が適正 )
WO :
A problem with the order of the words.
語順に誤りがある
VT :
This is a problem with verb tense. ( E.g you need to use the past tense and not the present tense )
動詞の時制*に誤りがる。
(例えば:あなたは過去形を使う必要があり、現在形を使うべきでない)
動詞の時制*補足:現在形、過去形、未来形とか
S/V :
The Subject and the Verb don't match; for example, "He don't like fish."
主語と動詞があってない。
例えば、"He don't like fish."
*補足:He doesn't like fish. が正解
PRO :
A pronoun is missing (He, she, My etc.) or misused
代名詞が抜けている(彼、彼女、私のなど)、もしくは誤用しいてる。
PREP :
Wrong preposition or missing preposition
前置詞が間違ってるまたは、抜けている。
PL :
A problem in the use of plural/singular
複数形または、単数形の使い方に誤りがある。
ART :
You need an article ( The/a ) or you need to use a different article
冠詞(The/a)が必要または、別の冠詞を使う必要がある。
I/G :
Infinitive or gerund problem
不定詞 ( to+動詞の原形 )または 動名詞(~ing )の問題
TR :
Add a transition word ( e.g. "next", "therefore")
転換語を追加して
( 例えば、 "next", "therefore")
*補足:for exampleも転換語
CONN :
Add a conjunction ( e.g. "and", "so", "because")
接続詞を追加して
( 例えば、"and", "so", "because" )
UNCL :
Unclear Meaning
文章が意味不明
FRAG:
Fragment
文章が未完成
エラーシンボルって、先生とか学校によって違うのかな?
*e.g.は ” 例えば ”
実際に書いた手紙
ちょっと恥ずかしいけど、のせておく。
添削前: 実施にわたしが書いた英文のお礼の手紙
*(赤文字)は実際にもらった添削
Dear Mr.Michael P
Thank you so much for introduce (I/G) about the Eco-centre last week.
I had great time and leaned (SPL) a lot about sort for recycle (WC).
I was surprised at specially two things (IN PARTICULAR). First I didn't know we have to divide white styrofoam from color one. The second (A) Hawk is working in there. I was impressed by that (IT) chase (S/V) away from another (OTHER) animals.
By the way I was wondering why we have to bring color styrofoam to Eco-center even that can't recycle (CONN). If you know what happen (S/V) after that I would like to know.
I appreciate you reading this email (YOUR HELP).
Regards (P)
POPPO
添削後の手紙
*添削を元に修正変更したとこ
Dear Michael.
Thank you so much for introducing the Eco-centre last week.
I had a great time and learned a lot of waste segregation.
I was surprised at two things in particular. First I didn't know we have to divide white styrofoam from color one. The second a Hawk is working there. I was impressed that it chases away from other animals.
By the way I was wondering why we have to recycle colored Styrofoam even if we can't recycle it. If you know what happens after that I would like to know.
I appreciate your help.
Regards,
POPPO
自分で直したから、まだ間違ってるところあるかも。
学んだポイント
- Mr. 使うならそのあとに苗字(surname)を使う
- Thereとかhereとかの前に前置詞は置かない。
❌ in there, to here など - 結びの言葉にはカンマを必ずつけるのがきまり
あと、復習はめっちゃ大事。
1CAD = 86.5円( 23:39 Oct. 16, 2018 )